reklama

Komentár k mojej sérií perokresieb "Awakening Of Evils"

Prešlo zopár rokov odkedy som urobil prvú skicu pre túto sériu, tak som sa rozhodol, že by som to mohol nejako zhodnotiť z odstupom času a takto verejne trošku odprezentovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Od decembra 2007 do marca 2009 som popri iných výtvoroch pracoval predovšetkým na 12ich perokresbách na papieri o formáte A2, A3. Keďže ide o veľmi pomalý spôsob kresby, väčšie formáty by zabrali až príliš veľa času a mojej trpezlivosti. Čas, ktorý som strávil pri jednom výtvore odhadujem tak na 10-20 hodín. To už záležalo na zložitosti.

Zámerom bolo vytvoriť niečo, čo rozhodne nepripomína realitu, odľudštené bytosti zmiešané s robotikou, mechanikou, dosiahnuť podivnosť do detailov. Predovšetkým to bola práca s kompozíciou na ploche, robiť akési statické takmer až portrétne zobrazenia zvláštnych bytostí s pozornosťou na ich umiestnenie na papieri, rovnováhu medzi prázdnou bielou plochou a tým čo na ňu dám ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Biomechanické, futuristické námety alebo ako inak ich nazvať mi boli blízke už dlhší čas a Awakening of Evils je akýmsi vyvrcholením. Týmto námetom sa už veľmi nevenujem, mám pocit, že som narazil na bod, odkiaľ sa už neviem v tomto štýle pohnúť ďalej a tak sa dnes venujem iným technikám a námetom. Možno raz sa k tomuto vrátim, no dovtedy musím zapracovať, zlepšiť sa, posunúť svoju predstavivosť a technické zručnosti ďalej.

Menšie komentáre k vybraným kresbám:

„The Breeding Unit“ (A2) už považujem za jednu z lepších oproti ostatným. Celá postava má už plastickejší vzhľad, uloženie na formát mi vyšlo presne ako som si predstavoval a bezduché výrazy bytostí sú značným kontrastom voči ich podivnosti, spleti káblov a ciev vyzerajúcich ako korene stromu pod kožou zobrazeného tvora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„The Bond“ (A2) je pre mňa takisto jednou z najlepších. Hlavne kvôli stojacej postave, ktorej výraz tváre, hlavy a krku vyšiel podľa mojich predstáv. Očný kontakt dvoch tvorov a drobná ručička naťahujúca sa k tvári druhej postavy mali znázorniť určité pocity medzi nimi.

„The Beckoning“(A2): polportrét nahej salutujúcej ženy s jemným úsmevom a s polovicou tela akoby v nejakej robotickej mechanickej masívnej krypte, bolo to čo som chcel dosiahnuť.

„The Malice“ (A2): z odstupom času považujem za najlepšiu z celej série. Na túto svoju prácu sa veľmi rád dívam, na všetky detaily na pozadí, zladené črty tela, tváre pozadia do detailov. Po tejto práci vznikla ešte kresba „Pylon“ a „The Curse 2“ ako varianta ku „The Curse“. Curse 2 už sa stala úplným preexponovaním celej série, závalom detailov a pri pokuse vytvoriť ešte niečo ďalšie, som to po chvíli vzdal, lebo som si uvedomil, že nateraz som sa vyčerpal v tomto smere a treba skúsiť niečo iné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď dnes na týchto prácach vidím chyby, miesta ktoré trebalo urobiť inak, dopracovať, prepracovať, som s nimi vcelku spokojný. Reprezentujú moju tvorbu, technickú úroveň z pred niekoľkých rokov. Ak sa rokmi zlepšujem (teda dúfam, že hej), tak je logické, že už sa mi nevidia také dobré ako kedysi.

Žiaľ, z nejakého technického dôvodu sa obrázky nezobrazujú správne a tak je takmer zo všetkých "useknuté" z pravej strany a už sa mi naozaj nechce stým nič robiť. Ospravedlňujem sa za svoju lenivost :-) Tieto a ďalšie moje práce si môžete pozrieť na stránke www.myspace.com/disorderart

Ján Malý

"The breeding unit" A2

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"The bond" A2

"The beckoning" A2

"Malice" A2

"The curse" A2

"The curse" A2

"Symbiont of a behemoth" A3

"The guard" A2

"The bridge" A3

"8" A3

Ján Malý

www.myspace.com/disorderart

Jano Malý

Jano Malý

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nič si nenahováram, som len ďalší pseudopublicista :-) .Človek ako každý iný, akurát sa viac "vrtám" v živote, hľadám odpovede za nezodpovedaným, ďalšie vety za bodkou, spochybňujem pravdy a dogmy medzi nami a v nás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu